Deklaracja dostępności
Bank Spółdzielczy w Proszowicach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.
Deklaracja dostępności dotyczy strony www.bsproszowice.com.pl.
Data publikacji strony internetowej: . Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z 26 kwietnia 2024 r. o zapewnieniu spełnienia wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z ustawą
- Pliki do pobrania ze strony - nie są przystosowane do wymogów dostęności;
- Filmy nie mają audiodeskrypcji;
- Kalendarz na stronie kursów walut nie jest dostępny za pomocą klawiatury - datę można zmienić wpisując ją w pole daty za pomocą klawiatury;
- Elementy wyświetlane na mapie (pinezki) nie są dostępne za pomocą klawiatury - lista placówek dostępna za pomocą klawiatury wyświetla się obok mapy;
Nadmierne koszty
Treści nieobjęte przepisami
- Dokumenty opublikowane przed 28 czerwca 2025 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.
- Aktualności opublikowane przed 28 czerwca 2025 r. nie są dostępne cyfrowo.
- Wszelkie treści na stronie nie dotyczące Klienta indywidualnego.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie badania przeprowadzonego przez RAE Sp. z o.o. Wyniki badania przedstawia Raport z audytu, otwiera się w nowym oknie.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Sekretariat — mailowo
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do:
- IOD - Inspektor Ochrony Danych Osobowych,
- ul. Krakowska 53, 32-100 Proszowice,
- e-mail:
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. .
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Aplikacje mobilne
Bank Spółdzielczy udostępnia następujące aplikacje mobilne:
Dostępność architektoniczna
Placówki Banku Spółdzielczego w Proszowicach
Centrala Banku w Proszowicach
ul. Krakowska 53, 32-100 Proszowice
Do budynku prowadzi wejście ze schodami oraz szerokimi drzwiami wejściowymi. Dostęp dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich zapewnia dźwig osobowy. Przy budynku znajduje się parking dla klientów banku.
Do placówki można wejść z psem asystującym. Wewnątrz dostępna jest toaleta dla osób z niepełnosprawnościami.
Dostępność wspierana jest również przez przeszkolonych pracowników, z którymi można skontaktować się osobiście na miejscu lub umówić się na wizytę telefonicznie.
Punkt Kasowy w Proszowicach przy Urzędzie Miasta i Gminy Proszowice
ul. 3 go Maja 72, 32-100 Proszowice
Parking dla klientów udostępniony jest przez urząd miasta i znajduje się w dziedzińcu budynku, gdzie wyznaczono dwa miejsca dla osób z niepełnosprawnościami. Dostęp do placówki od strony dziedzińca zapewnia winda zlokalizowana w pobliżu miejsc parkingowych.
Do oddziału można wejść z psem asystującym. Wewnątrz budynku znajduje się toaleta dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Pomoc zapewniają również pracownicy, z którymi można skontaktować się osobiście w placówce lub po wcześniejszym kontakcie telefonicznym.
Punk Kasowy w Proszowicach lokal Galerii HiT
ul. Kolejowa 8, 32-100 Proszowice
Placówka banku mieści się w lokalu na parterze. Wejście do budynku jest pozbawione barier architektonicznych, takich jak schody.
W pobliżu znajduje się ogólnodostępny parking, jednak nie posiada on wyznaczonych miejsc postojowych dla osób z niepełnosprawnościami.
Do punktu kasowego można wejść z psem asystującym.
Dostępność zapewniona jest poprzez bezpośrednie wsparcie pracownika po wejściu do placówki lub po wcześniejszym kontakcie telefonicznym.
Punk Kasowy w Klimontowie
Klimontów 1, 32-100 Proszowice
Do wejścia głównego budynku prowadzą schody (5 stopni). Placówka nie jest wyposażona w windę ani podjazd.
Przy budynku dostępny jest parking dla klientów. Do punktu kasowego można wejść z psem asystującym.
Dostępność zapewniona jest poprzez bezpośrednie wsparcie pracownika po wejściu do placówki lub po wcześniejszym kontakcie telefonicznym.
Punk Kasowy w Kościelcu
Kościelec 130, 32-100 Proszowice
Do wejścia do budynku prowadzą schody (2 stopnie).Placówka nie jest wyposażona w windę ani podjazd.
Przy budynku dostępny jest parking dla klientów. Do punktu kasowego można wejść z psem asystującym.
Dostępność zapewniona jest poprzez bezpośrednie wsparcie pracownika po wejściu do placówki lub po wcześniejszym kontakcie telefonicznym.
Oddział w Racławicach
Racławice 50, 32-222 Racławice
Do wejścia głównego do budynku prowadzą schody. Placówka nie jest wyposażona w windę ani podjazd.
Przy budynku dostępny jest parking dla klientów. Do oddziału można wejść z psem asystującym.
Dostępność zapewniona jest poprzez bezpośrednie wsparcie pracowników po wejściu do placówki lub po wcześniejszym kontakcie telefonicznym.
Punk Kasowy w Pałecznicy
ul. Krakowska 3, 32-109 Pałecznica
Do wejścia do budynku prowadzi podjazd dla wózków, co zapewnia dostęp dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Placówka mieści się na jednej kondygnacji i nie wymaga windy.
Przy budynku dostępny jest parking dla klientów, na którym wyznaczono miejsce postojowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Do punktu kasowego można wejść z psem asystującym. Wewnątrz znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Dostępność zapewniona jest poprzez bezpośrednie wsparcie pracowników po wejściu do placówki lub po wcześniejszym kontakcie telefonicznym.
Oddział w Skalbmierzu
ul. Mikołaja Reja 3, 28-530 Skalbmierz
Do wejścia głównego do budynku prowadzą schody. Placówka nie jest wyposażona w windę ani podjazd.
Przy budynku dostępny jest parking dla klientów. Do oddziału można wejść z psem asystującym.
Dostępność zapewniona jest poprzez bezpośrednie wsparcie pracowników po wejściu do placówki lub po wcześniejszym kontakcie telefonicznym.
Oddział w Niegardowie
Niegardów 63, 32-104 Koniusza
Do wejścia głównego do budynku prowadzą schody. Placówka nie jest wyposażona w windę ani podjazd..
Przy budynku dostępny jest parking dla klientów.Do oddziału można wejść z psem asystującym.
Dostępność zapewniona jest poprzez bezpośrednie wsparcie pracowników po wejściu do placówki lub po wcześniejszym kontakcie telefonicznym.
Punkt Kasowy w Posądzy
Posądza 85, 32-104 Koniusza
Do wejścia głównego do budynku prowadzi podjazd, co ułatwia dostęp osobom z niepełnosprawnością ruchową.
Przy budynku dostępny jest parking dla klientów.Do punktu kasowego można wejść z psem asystującym.
Dostępność zapewniona jest poprzez bezpośrednie wsparcie pracowników po wejściu do placówki lub po wcześniejszym kontakcie telefonicznym.
Oddział w Wawrzeńczycach
Wawrzeńczyce 468, 32-125 Wawrzeńćzyce
Budynek znajduje się na parterze, co zapewnia dostęp bez barier architektonicznych, takich jak schody. Ze względu na usytuowanie na jednej kondygnacji, budynek nie wymaga windy.
Przy budynku dostępny jest parking dla klientów.Do oddziału można wejść z psem asystującym.
Dostępność zapewniona jest poprzez bezpośrednie wsparcie pracowników po wejściu do placówki lub po wcześniejszym kontakcie telefonicznym.
Punkt Kasowy w Igołomii
Igołomia 244, 32-126 Igołomia
Do wejścia głównego do budynku prowadzą schody, jednak dostęp do placówki dla osób z niepełnosprawnością ruchową zapewnia winda.
Przy budynku znajduje się parking dla klientów, na którym wyznaczono miejsca postojowe dla osób z niepełnosprawnościami.
Do oddziału można wejść z psem asystującym. Dostępność zapewniona jest poprzez bezpośrednie wsparcie pracownika po wejściu do placówki lub po wcześniejszym kontakcie telefonicznym.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Brak dostępności tłumacza języka migowego.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.